maten & träning

frukost: äggröra (2 ägg, liten skvätt mjölk, en skiva skinka) ~ 196 kcal
lunch: höna, ris, currysås, grönsaker ~ 400 kcal 
mellanmål: liten banan, halv ostfralla ~ 93 + 120 = 213 kcal
kvällsmat: kesella, hallon, tunnbröd, liten banan ~ 188+30+130+93 = 441 kcal
mellanmål

Totalt: 1250

Jag har bestämt mig för att äta runt 1200 kcal om dagen, men absolut inte högre än 1500. 
Endast dagar jag tränar. annars är det max 1200 kcal om dagen som gäller. 

Träningen idag var ett spinningpass, kanske förbrände runt 300 kcal. 

fyfan...

allt jag ätit idag och i rätt ordning. 

Äggröra (2 ägg, skvätt mjölk, skinka) 
halvt kokt ägg med lite kaviar
en normal/stor portion spagetti och köttfärssås 
ett knäckebröd
en kanelbulle
en banan
1 1/2 macka (långfranska) 
två kycklingspett
fitnessnudlar

fyfan vad mycket.... mackorna och kanelbullen skulle bort så hade det varit en helt okej dag. 
ligger väl på 1800-2000 kcal. Absolut inte okej. fy fan. imån måste jag hålla igen!!!!!! 



något som är riktigt snyggt

Jag tycker det är riktigt snygg när man kan se höftbenen när man ligger ner och även att man har tydliga nyckelben. Det är så grymt fint till en axelbandslös klänning! 


maten idag var sådär

Frukost: äggrara bestående av 2 ägg, en skvätt mjölk, en skiva skinka = ca 196 kcal
Lunch: skollunch bestående av lite potatismos, grönsaker, ett knäckebröd = ca 200 kcal 
Mellanmål: 2 wasa sport + ett äpple = 200 kcal
Kvällsmat: äggrara bestående av 2 ägg, en skvätt mjölk, lite räkor och broccoli = ca 250 kcal
Mellanmål: äpple = ca 100 kcal 

totalt: 946 

inget av detta är exakta siffror (förutom mellanmålet som jag själv vägt) så skulle väl säga att jag ätit mellan 900-1100 kcal idag. Det är hyfsat okej, men tränade inget idag så är lite besviken på det... men gick en kort runda i alla fall. Bättre än inget. 


mål för november

Idag är det första november, och har därför tänkt sätta upp lite mål angående träning och vikten. 

Träningen: 
Jag ska orka springa en runda på drygt 2 km utan att stanna. 
låter lite men nu är det så att det är mitt mål. 

Vikten:
Väger just nu ca 68,8-69kg så har gått upp lite... igen. 
Så målet är att i slutet av november väga något på 67, helst 66.. 

Maten
* Försöka att inte äta godis på hela månaden. Max 2 gångers undantag! 


RSS 2.0